Varför vara missnöjd?

Jag lever ett relativt gott liv! Jag har en underbar man och två ljuvliga barn. Jag har ett jobb, ett hem och jag har inga livshotande sjukdomar!

 

Att min man kan gå mig på nerverna ibland, det får jag stå ut med. Att barn inte är änglar alla gånger är något som varje förälder får leva med. Att mitt jobb står mig upp till halsen emellanåt (eller ganska ofta), är bra att acceptera. Att mitt hem skulle kunna vara så mycket bättre, får jag sluta grubbla på. Att jag inte har några livshotande sjukdomar, får jag vara överlycklig över!

 

Varför vara missnöjd?

 

Hur är vi människor funtade egentligen? Kommer vi någonsin att vara nöjda, eller finns det alltid något som kunde vara bättre? För min del så vet jag att det inte finns en bättre man för mig, att mina barn är just det jag vill att de ska vara (egna individer med integritet) och att jag bor på en fantastisk plats. Är det inte det som räknas? So what… om jag inte trivs till 100 på mitt jobb! So what… att ekonomin är ansträngd!

 

Varför vara missnöjd?



                                


Kommentarer
Postat av: Linda

Om man aldrig är missnöjd kanske man inte uppskattar när man är nöjd! Om man aldrig är ledsen kanske man inte uppskattar glädje lika mycket! Har man ruttet med pengar blir det desto roligare när man väl har pengar! Klart att man aldrig blir nöjd, för vad händer då med våra mål, önskningar och visioner? Lite tankar jag har men jag kanske är ute och cyklar, vad vet jag...kram

2010-09-26 @ 21:05:09
Postat av: fröken mullig

Du säger så kloka ord, Linda! Du, om någon, vet vad jag har gått igenom. Jag har fått min beskärda del av både sorg, besvikelser och fattigdom (ja, jag säger så, för jag var i en ekonomisk avgrund, som inte jag vill uppleva igen!). Du har varit en av dem som har stöttat mig i vått och torrt! Tack, gumman!!



Det jag menar är att det klagas så in i helskotta runt omkring mig, av både bekanta och obekanta. Många är så missnöjda med sina liv, eller med någon del av sitt liv! Men för böveln… gör någonting åt det, istället för att bara klaga! Jag anser att mitt liv idag är så pass bra (trots vissa mindre bra saker, se inlägget) att jag inte behöver vara missnöjd! Det innebär inte att jag INTE kommer att vara ledsen ibland, att jag inte har mål och visioner (det behöver man inte vara missnöjd för att ha) – för det har jag! Livet består av både sorg, glädje, hopp och förtvivlan.



Men varför vara missnöjd?



kram

2010-09-30 @ 13:06:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0