KLUVEN!

Känner mig lite kluven…

Jag gillar verkligen att plugga! Ni som känner mig, vet att det är så…

Problemet just nu är att det tär på ekonomin! Inte kul att alltid stå utan pengar och veta att man inte kan göra allt som man skulle vilja! Känns som alla runt omkring mig är ute på roligheter hela tiden. Jag sitter inne och kan ingenting annat…

 

Skulle gärna vilja ha en egen motorcykel också! Men det är bara och glömma…

 

Så hur ska jag göra i höst? Plugga eller jobba????? Vill plugga, vill plugga, vill plugga…

 

Men vill samtidigt inte vara pank hela tiden, vill inte vända på varje öre, vill inte behöva tänka på vad jag kan göra och vad jag inte kan göra!!! Tycker att jag har kommit till den åldern att jag ska kunna unna mig saker och kunna göra det jag vill! Men jag vill samtidigt plugga…

 

Hajar ni läget? Det går inte riktigt ihop! Suck…

 

Måste ta ett beslut om en vecka!

 

Min chef vill att jag ska plugga och vill att jag ska ta över tjänsten som specialpedagog på min skola (nuvarande går i pension om ett år). Han är beredd att hjälpa mig med så mycket som han bara kan (förutom att ge full lön, för ett halvtidsjobb!). Det innebär att han betalar all studiematerial, resor om det blir nödvändigt, hotellövernattningar om det blir nödvändigt, ger extra ledigt ifall jag behöver det vid tentaperioder. Med det blir inte mer pengar i plånboken!!! Vill inte vara fattig, vill plugga…suck..

 

HJÄLP!!! VAD SKA JAG GÖRA???

  

                    


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tycker du ska plugga så du får jobbet som specialpedagog! Fattar du vad kul det skulle vara för dig! Ett år till står du nog ut, tror du inte det? Jag kan komma till dig och underhålla dig när du sitter hemma och tråkar ;) Samtidigt vet jag hur surt det är att vara fattig...men jag röstar nog för plugg trots allt! Lycka till hjärtat :)

2010-05-26 @ 00:42:41
URL: http://luddan13.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0