SNÖ

Visst är det underbart med snön!! Jag kan absolut inte förstå mig på alla som klagar på snön och kylan! På vinterns ska det vara snö och kallt! Som vintern har varit nu är det toppen. Blask och slask är jag inte mycket för. Framför allt ser man fler barn ute (nåja, kanske inte när det är -15°c) och det blir en sådan lyster ute. Jag blir både pigg och glad av vädret.

 

Sen att plogningen i stan inte fungerar, är ju en annan femma. Här ute hos oss på landet, kan man lita på bönderna! :)

 

Det är just en sådan här vargavinter vi skulle ha haft, det året vår utbytesstudent från Tyskland bodde hos oss! Hon valde Sverige pga. att hon ville uppleva snön! Tyvärr hade vi snö endast två halvdagar under hela vintern! Snacka om osis! Som tur var åkte vi till Vemdalen en vecka för att åka skidor. Då fick hon njuta av kyla och snö istället.

 

Nu gäller det för oss att njuta så länge det varar…



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0