2010

Nu är vi några dagar in i år 2010. Hur många av er har gett nyårslöften? Kommer ni att kunna hålla dem? Jag gav inga löften om viktnedgång eller motion. Dessa åtgärder är ju redan igång. Nej, jag lovade mig själv att bli bättre på att måna om mig själv. Jag har varit ganska elak mot mig själv under 2009 (inte bara 2009, utan under en mycket lång tid, om jag ska vara helt ärlig). Jag gör saker som inte är bra för mig. Jag stressar och ställer upp både till höger och vänster. Trots att jag själv antagligen inte mår så bra av det. Man vill ju vara schysst!

 

Vem tackar en för det? I arbetslivet definitivt inte många, privatlivet desto fler, men jag har kommit till en brytpunkt nu. I mitt arbete kommer jag ovillkorligen att tänka mig för, innan jag tar på mig uppgifter, som inte är absolut nödvändiga! Jag jobbar halvtid sedan höstterminen 2009, eller rättare sagt, jag får BETALT för en halvtidstjänst! Jag jobbar desto mer! Så nu gäller det att bita i det sura äpplet och acceptera att någon eventuell kollega blir sur. Jag tänker inte jobba mer än halvtid i vår!


Jag kommer att unna mig massage, fotvård, ansiktsbehandling, spa-besök o.s.v. under 2010. Vilket jag har varit fruktansvärt dålig på under många år! Jag har bara en kropp och den ska hålla bra många år till! Min träning och fortsatta viktnedgång + alla framtida behandlingar kommer att göra mig gott!

Detta löfte kommer jag att se till att hålla, jag lovar!



 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0