Ryggen!

Om man aldrig har haft ont i ryggen, så kan man inte heller föreställa sig vilken smärta det innebär. Framförallt så är man totalt ovetandes om hur viktig ryggen är för att kroppen överhuvudtaget ska kunna fungera! Jag kan bara tala om att jag vet (nu)…

För en vecka sedan skadade jag en muskel i ryggslutet, som resulterade i att jag fick blödning i ländryggen. Inte alls någon höjdare!!

 

Det var inte så farligt, precis när jag skadade mig. Vilket skedde under en innebandyträning (i slutet av passet, förstås!) Jag var uppvärmd och hade lirat över timme, när det hände…skulle bara vända mig om! Jo, tjena…bara…. Det högg till och jag tog det lugnt de sista 10 minuter som träningen pågick. När jag kom hem smörjde jag in mig med linnex och gick och la mig. Sen jäklar blev det inte roligt! Jag vakande tre timmar senare med en sådan otrolig smärta och var naturligtvis väldigt toa-nödig. Kom inte upp ur sängen! Jag fick till slut rulla mig ur och försöka stappla mig till toan. Hmmm…hur i helskotta ska jag kunna sätta mig ner? Det gick, efter stort besvär (och smärta!!!), men sen då…..ni vet ju vad som måste göras efter att man har tömt sig….ajajaja……..efter ett tag lyckades jag ta mig upp från stolen, någorlunda torkad…men att ta sig ner i sängen igen…det tog över en timme för mig att ligga någorlunda bekvämt igen….iväg och jobba på morgonen? Skulle inte tro det!

 

Nu är det en vecka sedan det hände och efter flera sjukgymnastikbesök, kan jag sitta någorlunda på en stol, gå tämligen ”normalt” och får i princip en hel natts sömn! Tänk att man kan var så lycklig över så lite!!!

 

Nu ser jag framemot att kunna börja träna igen. Men framförallt hoppas jag att jag kan åka skidor nästa vecka, när vi drar till Tandådalen! Livet är toppen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0