Plugghäst


Ibland undrar jag om jag är lite knasig? Jag gillar att plugga! När jag tog examen från lärarutbildningen (4,5 år), ville jag fortsätta lite till…men familjen protesterade. Ekonomin blev lite, eller rättare sagt, mycket lidande när man studerade! Så det var bara till och börja jobba...:(

 

De första åren, som lärare, pluggade jag en 5 poängs kurs (7,5 p är det idag, efter att poängsystemet har anpassats efter EU) under varje läsår. Det blev lite tufft, så jag var tyvärr tvungen att sluta med det!

 

Men nu ni, nu pluggar jag igen! Jag läser på halvfart och jobbar halvtid. Kanon!

 

Jag läser specialpedagogik och ska försöka plugga under två år. Vi får se om vi klarar det ekonomisk bara. Om nu inte någon av er kära läsare har lite till övers? ;) Jag tar gärna emot cash. Jag är inte så knusslig så…

 

Tänk vilken förmån vi har i Sverige att vem som helst kan studera. Det är inte alla länder som ger sina invånare den chansen! T.ex. i Tyskland, där jag själv både har arbetat och studerat i, är det oerhört svårt att få utbildningsplats överhuvudtaget. När man väl har utbildat sig, har man det yrket resten av sitt liv. Det är i princip omöjligt att studera som vuxen. Komvux existerar inte alls där.

 

Jag är glad att jag bor i Sverige och har möjlighet att utvecklas!

Jag är tacksam över min familj som ger mig möjlighet att göra något som jag verkligen gillar!



Kommentarer
Postat av: Linda.V

Lite knasig är du allt Kicki...men du är ju så go ändå;). Det är ju bra så länge det kan funka att både jobba och plugga! Tyvärr har jag inte så mycket cash till övers...även om jag önskar att jag hade det! Nu ska jag käka lite frulle innan jobbet:) Vi hörs! Kram

2009-09-20 @ 10:00:31
URL: http://www.luddan13.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0