MC-kort

Fasen vad bra jag är!!!

 

Ja, jag måste få säga det! Jag har ju klarat MC-kortet! Lilla jag! Får man säga att man är bra? Även om jag bor i Sverige? Vi med våran Jantelag?

 

Just nu struntar jag i vad man får och inte får! Jag tycker att jag har varit skitbra helt enkelt!

 

Alla som tar Mc-kort vet att det inte är så lätt. Trafiken är väl inget svårt, men banan! Oj oj oj vad jag var nervös när jag skulle till att visa mina kunskaper! Att krypköra, göra undanmanöver i 50 km/h + göra bromsprov i 70 km/h & 90 km/h är inte så lätt, när man är så nervös att man knappt kan stå på benen! Men det gick! Hipp hipp hurra!

 

Sen var det dag satt ge sig ut i trafiken. Naturligtvis började det regna precis när jag skulle ut! Ösregna! Det var bara att gilla läget och bege sig ut. När jag körde på motorvägen körde en långtradare om mig! Idiot! I ösregnet… ni kan ju tänka er vad som hände! En stor svallvåg bokstavligen vällde över mig! Jag såg absolut ingenting + att jag blev blötare än blöt! (hur det nu går till…)

Inspektören, som åkte bakom mig, blev lika blöt och såg ingenting han heller. Efteråt berättade han att han hade varit orolig för mig. Det var första gången som han hade upplevt något liknande! Nåja, resten av körningen flöt ;) på bra och när vi återvände till startplatsen, fick jag beskedet om att jag nu hade ett MC-kort! Jippiiiiiii……………..

 

Min MC-lärare var så gullig och lånade ut MC:n till mig under resten av dagen! Gissa om jag åkte hoj?
Nää inte alls…….
Skojade bara! ;) Åkte nonstop tills det var dags att lämna tillbaka hojen!

 

Vill åka mer!!!

Vill ha en hoj!!!

Vill ha pengar!!!

Vill vill vill…


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tycker vi tar i och säger FAN va bra du är!! Stort grattis till dig gumman!

Kraaam

2009-09-05 @ 23:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0