Ledig!

Gud, vad jag gillar när det är helg! Helgen är bara så kort! Vem har bestämt att vi ska jobba fem & vara lediga två? Tvärtom TACK!!! (med bibehållen lön, förstås)

 

Nu vet jag att det finns många som jobbar helger (bl.a. min man), men det är egentligen ledigheten jag gillar. Så om ledigheten infaller på en helg eller vardag, spelar ingen roll.

 

LEDIG LEDIG LEDIG…det är det jag gillar. Jag skäms inte för att säga att jag gärna skulle vara hemmafru! Jag vet att det inte är politiskt korrekt, men vadå…tänk själva: LEDIG…

 

Jag skulle själv bestämma vad jag gör på dagarna. En promenad, läsa bok, påta i trädgården, hälsa på någon som också är ledig, åka hoj, baka… det finns tusen saker jag skulle kunna sysselsätta mig med. Då är jag ju inte ledig, tänker du då…kanske inte, men jag gör det jag själv vill!

 

Om jag blir uttråkad?  Det tror jag inte! Men om? Ja, ja då får jag väl sysselsätta mig med någonting. Det finns alltid något att göra. Än sen då, om det är tradigt ibland. Det tar jag…

bara jag får vara  

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Ja! Jag håller med dig! Tänk att få göra bara det man vill! Vore ju oerhört kul! För övrigt har jag fortfarande ont i min jävla vad vilket naturligtvis är otroligt störande! Får se om jag kanske kan trotsa den något i veckan! Vi hörs! Kraaam

2009-09-13 @ 10:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0