Klippa navelsträngen...




När är det dags att klippa navelsträngen? Många menar på att det skulle jag ha gjort för länge sedan…men är man mamma, så är man. Navelsträngen lär hänga med ner i graven…

 

Inte så att jag curlar mina barn, så att de inte blir självständiga människor! Tvärtom måste jag säga att de har utvecklats till underbara människor, med självinsikt, humor, ansvarstagande…kan rabbla hur många superlativ som helst! Jag finns alltid där för dem och helt naturligt finns hela känsloregistret med i föräldraskapet. Glädje, oro, stolthet, ömhet, rädsla…

 

Vi får inte glömma att det också är unga människor. Det innebär att de måste utforska världen och vad den har att erbjuda alldeles själva. De måste göra sina egna misstag och lära sig av dem. Trots alla ”goda råd” och förmaningar, gör våra avkommor ändå det de själva vill, inte vad vi föräldrar vill.

 

Ändå vill vi förskona dem från smärta och besvikelser, när de själva tror att vi bara vill vara ”besserwissers”. Varför kommer vi inte ihåg våra egna misstag och vår ovilja till att lyssna på våra föräldrar? Det är nog naturens gång…de måste göra sina egna lyckodrag och/eller felsteg, uppleva lycka och/eller misslyckanden, känna glädje och/eller besvikelse …allt som formar dem till det de är…

 

Oavsett vad mina barn tar för sig här i livet, älskar jag dem över allt på denna jord! Tänk att det finns en sådan kraftfull känsla inom en! Moderskärleken är en fantastisk känsla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0