Bekräftelse

Tänk, vad viktigt det är med bekräftelse! Bekräftelse kan vara allt från att någon ger feedback på det man gör, till att ha ett arbeta att gå till, till att ha vänner…

 

Genom att få bekräftelse bejakar man sitt eget ego. Förstå mig rätt nu, ego i bemärkelsen att man får känna sig viktig, att man betyder något för någon, att någon är intresserad av vad man har att erbjuda som person. Föreställ er att ni aldrig eller sällan får bekräftelse…hur motiverade skulle ni vara till att uträtta något?

 

Det hör till vår natur att få uppmärksamhet. Utan uppmärksamhet tynar vår personlighet så småningom bort. Sedan är det ju så att den feedback vi behöver få, inte alltid är positiv, men vi får ändå en bekräftelse på att någon har en åsikt om det vi gör! Vi får uppmärksamhet!

 

Så alla ni, där ute, ge ett leende eller en nick till någon i er närhet! Se till att personer i er närhet får den kredd de förtjänar. Hör av er till den ni aldrig hinner ringa/messa/maila! Ju givmildare man själv är med att ge positiv uppskattning, desto mer får man tillbaka, eller hur?


Kommentarer
Postat av: Linda.V

Du är klok du, men faktum är att iblan känns det som man ger och ger men inget får tillbaka...men det kanske beror på hur mottaglig man är också, vad vet jag. Uppskattning mår vi hur som helst bra av! Så här får du lite av mig: Du besitter de egenskaper en riktigt god vän ska göra! Även om vi inte ses that mutch räknar jag dig som en av mina allra bästa vänner!

Puss

2009-11-29 @ 10:38:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0