Vadslagning

Min man och jag slår vad om det mesta. Det kan vara allt från idrottsmatcher till vad som sades eller hände vid ett specifikt tillfälle. Sen kan det även vara så att "sten, sax, påse" tillämpas. Det sker när något ska göra och ingen vill/har lust med det. Vi är nog inte riktigt kloka, när jag tänker efter! Hur kommer det sig att vi har behovet av att utmana varandra med företeelser som vi absolut inte själva kan påverka utgången på? Ja, jag kan inte svara på den frågan, kan du?


Men att slå vad har i alla fall blivit en "grej" hos oss. Nu har även min lillasyster nappat på detta. Hon utmanar mig på viktreducering! Vi måste gå ner minst 2,5 kilo i månaden, annars får vi böta till en gemensam pott. Jag undrar dock hur min syster kommer att se ut, om hon ska hålla på lika länge som jag? Med min övervikt, kommer jag att behöva hålla på i 1,5 år. Då skulle hon bara vara skinn och ben.


Min syster har nämligen ingen övervikt (enligt mig). Jag skulle vara själaglad att få se ut som henne! Jag kan förstå om hon känner att hon har några trivselkilon hon vill bli av med, men sen då? Vad ska hon då få kämpa med, när jag får lida för att kunna förminska min kroppshydda? Men, vänta...


Jag kom på något! Hon har faktiskt en last som är mycket värre än övervikt!!! Jo, du syrran nog är det allt så! Nu utmanar jag dig! När du har gått ner till din trivselvikt, ska du ta tag i ditt rökande! Du vet att jag har tjatat på dig i alla år! Det började redan när vi var tonåringar. Jag är faktiskt din storasyster! Då har jag all rätt att tjata lite, eller?


Antar du utmaningen?


Kommentarer
Postat av: Linda Vold

Jag var på andra sidan och såg inte dig heller! Det var Mathilda som sa att du varit där!

Kram Linda

2009-05-29 @ 19:52:59
Postat av: Lillasyster

Hmmm... vet inte riktigt om jag törs, du vet att jag slutat i omgångar och börjat igen. Men men "I´m a gambler, so why not" jag antar utmaningen, shit hoppas att jag klarar det :)

lillasyster

2009-05-29 @ 21:32:42
Postat av: Pauline

Jaha nu vet jag att jag ska hålla koll på att mamma slutar röka =) Gud så roligt..hihi =)

2009-05-30 @ 09:06:38
URL: http://paulinesvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0