tomhet

Känner just nu bara en tomhet! Det mesta känns deppigt! Jag är så tacksam att jag dagligen får höra av min man att han älskar mig! (ja, faktiskt! Söta sms eller muntligt). Det behöver jag verkligen. Försöker och försöker gå ner i vikt, men va fan!!! Jag äter en massa skit och skyller på min ämnesomsättning! Jag har en väldigt låg ämnesomsättning. Ungefär 1/3 av vad man normalt ska ha!

Men jag vet ju att jag inte skulle vara så förbaskat fet, OM jag inte åt så mycket onyttigt. Då skulle nog inte vågen visa 30 kilos övervikt! Jag har hela tiden ursäkter! Ni skulle bara veta hur bra jag är på att resonerar med mig själv! Jag är verkligen bra på att övertyga mig själv om att äta både det ena och det andra. För att därefter göra ett ryck på ett par veckor och vara "duktig". Sen faller jag dit som en pannkaka! Kan man jämföra sig med en alkoholist eller narkoman? Vad tycker du?

Usch, vad jag vill bli smal! Min vikt är också ett hinder. Har inte badat i svenskt vatten på säkert 8-10 år! Sen har jag inte varit ute på krogen på säker 4-5 år! Jag har t.o.m. undvikit att följa med och åka skidor (slalom), för att jag inte har kläder som passar! Som jag tidigare har nämnt, så håller jag på att ta MC-kort (gör teoriprov nästa vecka), men vet inte om jag kan börja övningsköra! Finns inte kläder som passar mig! Vi har varit i MC-affärer och kollat. Sorry, jag är alldeles för kort för min vikt!! Nu fick jag tips om att jag kan måttbeställa mina kläder från Malung. Vi ska till Sälen över påsk, så då blir det till att titta in där! Dyrt? Gissa? Det är priset man får betala för att man har en svag karaktär!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0