tiden bara rinner iväg...

Jag får nog tänka mig för innan jag lovar att återkomma på bloggen. Som ni själva märker, är det inte torsdag idag utan söndag! Ja, jag vet...borde veta bättre. Men nu är jag här!

Sist jag skrev var jag upprörd över hur manipulativa en del av mina elever är. Har fått tag på mail mellan ett par av mina "gullpluttar": "...vill du veta en sak? Näst intill ALLT som jag har sagt till dig har varit lögn! Jag har hittat på allt /.../ Ett test på hur bra jag är på att spela! Och du har ju trott på det, så har jag lyckats. /.../ Jag har valt att vara en person som jag skulle testa på någon och det blev du. Det du vet om mig är mest påhittat. Och jag är stolt över min prestation. /.../ Jag gör mig av med skiten jag inte vill ha, som t.ex. ***** och *****. Svaga människor som är motsatsen till självständiga."

Jag skulle kunna skriva ner hur mycket som helst, men jag blir bara så arg! Hur ska jag förhålla mig i skolan? Dessa ungar vet inte att jag har sett dessa mail. Däremot andra i klassen. Jag och min kollega har kopplat in vår kurator. Vi ska träffas på onsdag och se hur vi ska förhålla oss till detta. Problemet är ju även föräldrarna! De ser aldrig sina egna barns skuld, utan alltid är det någon annan som bär skulden till att just deras tjej/kille gör något dumt! USCH, vad jag INTE vill vara i den här situationen just nu! Vill någon ta över?

Sen har vi faktiskt fantastiska föräldrar som är lyhörda och vill verkligen att deras barn ska lyckas både med skolan och det sociala livet. Inte att förglömma alla underbara elever som jag också träffar i mitt dagliga arbete! Tack för att ni finns!

Kan bara njuta av att mina barn inte har blivit manipulativa individer, utan de har en bra social kompetens och värdesätter de kunskaper de kan få till sig via skolan. De är trevliga (utom när ungdomshormonerna spelar ett spratt, de är trots allt ungdomar) och relativt målmedvetna om vad de vill med skolan. Kan inte klaga inte...
Det är, som min son brukar säga, ett plus att jag jobbar som lärare. Då förstår jag hur underbara barn jag själv har! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0