Tennisarmåge

Jag har efter två veckors knaprande på anti-inflamatoriska tabletter insett att det är dags att göra något radialt för att få ordning på min armbåge! Tabletterna hjälpte nada! Jag har nämligen lyckats med att få något som kallas för tennisarmbåge (jag som aldrig har spelat tennis). Tennisarmbåge är en inflammation, som kan vara väldigt besvärlig. (jo, jag tackar jag...).  Jag får nu behandling med akupunktur. Jäklar vad det gjorde ont efteråt! Min högra arm var i stort sett obrukbar resten av dagen. Min man tycket att jag gnällde lite väl mycket. Han har även han haft tennisarmbåge (men inte lika kraftig som jag) och han gnällde minsann inte! Kan det bero på att han inte hade lika ont, måntro? Inte enligt honom, men jag vet nog...

Ikväll ska jag ha en alldelse egen kväll, för mig själv! Jag ska läsa en bok och titta på melodifestivalen (andra chansen). Min man ska åka till Globen och lyssna på Metallica. Skönt att slippa någon som gnäller över att man tittar på Melodifestivalen. Eller han gnäller väl inte egentligen, om jag ska vara riktigt ärlig, utan han går bara upp på övervåningen och sitter vid datorn. Jag hoppas att Sarah Dawn Finer går vidare. Skandal om "Snälla snälla" med Caroline af Ugglas går till Final och INTE Sarah! Men men jag ska väl inte klaga. Jag ringer ju inte och röstar. Har jag rätt att klaga överhuvudtaget?

Har annars varit rätt duktig idag och rensat (eller snarare sanerat) grabbens skrivbord. Han har ett rätt stort skrivbord, ett sådant man har på kontor egentligen. Det behövs, för där ska bl.a. skrivare/kopiator, 3 st hårddiskar, dataskräm, tangentbord, lampa, telefon, pennskrin, arkivhållare,modem o.s.v. få plats. Nu är det så, att av någon konstig anledning, hittar inte skräpet till papperskorgen, CD/DVD-skivor  och sladdar av de mest olika slag ligger lite överallt. För att inte tala om våra "husdjur" dammråttorna! Hade ingen aaaning om att vi hade så många "husdjur". Sanering som sagt...

Jag tog bilen till Ica Maxi och inhandlade en papplåda, för att förvara alla sladdar i. Väl hemma igen fixade jag till skrivbordet och vips fanns det vädligt mycket bordyta igen! För hur länge kan man ju undra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0