Undervisar jag verkligen i svenska?

Ser själv att jag har stavat fel på gårdagens rubrik. Tur att mina elever inte läser min blogg! Frågan är om någon gör det över huvudtaget. Jag skriver i och för sig för mig själv och ingen annan, men man undrar ju...

Anledningen till att jag överhuvudtaget skriver är att jag vill så gärna komma igång med mitt skrivande. Min dröm är att få skriva en bok. Jag har idén klar över vad den ska handla om. Genre är klar. Det jag behöver få är tid, tid och åter tid. Som högstadielärare så är tid en sällsynt vara, tyvärr. OM jag ska vara helt ärlig så är det inte bara tiden som fattas. Det behövs nog även en inblick i vad som krävs inom skrivarkonsten. Bara för att man vill skriva, så innebär det inte att man behärskar konsten!

Så för att råda bot på frånvaro av kunskap/erfarenhet, har jag anmält mig till en skrivarkurs i sommar. De tar bara in 9 stycken. Håll tummarna för att jag är en av de lyckliga!!

Nu till något ofattbart! Som jag skrev om igår om Andra Chansen, vore det en skandal om "Snälla snälla" går till Final och inte "Moving on". Nu gick båda låtarna vidare, men hallå!! Vilka är det egentligen som ringer in och röstar? Ja, inte jag iallafall. Kanske dags att börja? Tänk om at Ugglas ska representera Sverige? Då blir vi garanterat sist! Och kom inte och gnäll på att öststaterna bara röstar på varandra! Vi har i så fall själva placerat oss där! Smaken är som baken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0