Plugga teori!

Sitter just nu (nåja,, inte precis just nu...) och pluggar inför MC-teoriprovet imorgon. Jag förstår  mig inte på mig själv. Trots att jag har mellan 67-70 poäng (av 70 möjliga poäng) varje gång, så är jag otroligt nervös inför imorgon. Prestationsångest kanske? Klart att det är! Det enda jag har fått höra är att "Teorin är väl inget problem för dig. Du mer ditt läshuvud!"

Ska jag vara glad eller ska jag vara...vad? I och med att alla tar för givet att jag klarar mig galant imorgon, så blir jag osäker själv. Konstigt! Min man sa för bara en stund sen "Varför ska du plugga mer. Du fixar ju det här." Tack du! Det vet jag faktiskt inte förrän imorgon ca: kl.09.30. Så tills jag är säker, pluggar jag!

Om 45 minuter ska jag vara tillbaka på skolan. Det är skolråd idag. Skolråd är ett forum där alla skolans olika Husråd representeras. På min arbetasplats har vi barn från förskolan upp till årskurs 9. Alla arbetslag i skolan representeras av ett Husråd. Där föräldrar från varje klass, elevrepresentanter & lärarrepresentanter deltar. De träffas två gånger per termin och diskuterar olika frågor som är aktuella. Allt från ventilation, skolmat till skolmaterial. Vi har ofta mycket givande samtal. Mellan dessa två möten träffas representanter från de olika Husråden och skolledningen för att diskutera det som har kommit upp på de olika mötena med Husråden = Skolråd. Hängde ni med?

Kontentan av detta är, att jag ville få fram att det är dags för mig att snart bege mig till min arbetsplats igen. MEN JAG ÄR LEDIG IMORGON FÖRMIDDAG ISTÄLLET! Då ska jag göra mitt teoriprov kl.08.30! Hugaligen...men som sagt: Det ska ju inte vara något problem för mig, enligt de som vet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0