Ännu en måndag!

Ännu en måndag har snart förbrukats. Jag har lite svårt med just veckans första dag! Är seg och har svårt att komma upp. Vilket resulterar i att jag får stressa på morgonen (vilket i och för sig är mer vanligt än ovanligt varje dag). Jag kan inte förstå hur min man kan hoppa upp direkt när klockan ringer. Jag vill ligga kvar och drar mig, oftast alldeles för länge!

Inte blev jag gladare av att komma till skolan och upptäcka att min ansvarskollega var sjuk. Jag har haft en väldigt tuff tillvaro och har fått ta hand om vår klass väldigt mycket själv under ett helt år snart. Min kollega kan naturligtvis inte rå för att han är sjuk, men det blir inte lättare för mig ändå! Till råga på allt, så verkar alla hans åtagande gå före ansvarslärarskapet, när han väl är i skolan! Åtagande som IT-ansvarig, schemaläggare och musiklärare! Jag har pratat både med honom och vår chef om detta, men det blir ingen ändring på detta, verkar det som! Suck...

Så idag fick jag ta tag i att ordna upp smärre incidenter mellan elever, ordna ledighetsblanketter och ha samtal med en elev som inte mår så bra (inte min ansvarselev). Sedan var jag tvungen att hoppa in och vikarera för kollegor som var lediga eller sjuka + att jag hade utvecklingssamtal med en av mina elever.  Naturligtvis hade jag mina egna lektioner också :) Jag hann inte med hälfen av allt jag skulle göra idag. Allt från åtgärdsprogram och ämnesbeskrivningar.
 
Hm, ska nog sluta blogga nu och börja jobba istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0