Aj aj aj

Efter gårdagens aktiviteter i Romme känns det som om min kropp inte är riktigt sams med mig! Jag kunde tyvärr inte åka för fullt igår. Mina knän protesterade häftigt! Det innebar att jag fick ge upp efter halva dagen! Inte kul!

Jag tror att min vikt har något med detta att göra! Jag har två skadade knän (efter fotboll & innebandy), men vikten gör nog att de inte tål den påfrestningen som det innebär att åka slalom. Vi som ska till Sälen i påsk!! Blir det till att råbanta i tre veckor, eller?

Vet faktiskt inte hur jag ska ställa mig till detta. Kanske läge att inse att jag måste ha en mer långsiktig plan. Hetsbanta eller svält, som jag skulle kalla det, är inte en bra lösning. Med min lilla ämnesomsättning är det inte läge för att laborera med kroppen. Bara inse fakta: Jag är begränsad i allt som rör aktiviteter! Känner mig helt plötsligt som en gammal tant. Min egen mamma har bättre förutsättningar än jag! Hon fyllde pensionär i början av månaden! Jag har ju ändå varit en idrottstjej i många många år.

Ska imorgon till ett gym och prata med dem och se om det finns något jag kan göra för att stärka musklerna runt knäna, så att jag åtminstone kan åka lite slalom i påsk. Jag är nöjd med det lilla jag kan få...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0