Semester

Ja, nu är det den tiden på året som man ska vara på topp! Man ska vara pigg, glad, social och full med handlingskraft!


Är det bara jag som känner mig trött och sliten efter ett tufft år på jobbet? Ska man behöva vara alla till lags? Eller kan man bara strunta i det och bara vara? Det finns alltid en massa måsten under semestern. Vi måste pyssla hemma, vi måste hälsa på släkt/vänner, vi måste åka hit & dit, vi måste....   


Suck, alla dessa måsten! Men vet ni vad? Jag har tagit bort alla måsten och gör bara det jag och min familj vill och känner för! Är det taskigt eller är det smart?


Mina veckor är viktiga för mig. Det gäller att återhämta sig och orka med ett nytt arbetsår! Därför är det viktigt att det blir kvalité på det jag företar mig! Kvalité kan vara så oerhört olika för olika individet. För mig är det att må bra, vare sig det gäller bland vänner eller på resa.


Stressen som många känner under semestern har jag valt bort! Jag har tillräckligt med stress under resten av året! Nu vill jag bara njuta av min ledighet, vare sig det är i regn & rusk eller i sol & värme!


Kommentarer
Postat av: Ann

Hej livsnjutar´n!

Du tänker helt rätt! För vem är det egentligen som bestämmer alla dessa "måsten"? Egentligen? Jag är inne på samma "spår" som du, jag väljer själv, utefter vad jag mår bra av. Jag har just nu gått in i ngn slags "semesterkoma" (ett uttryck som min chef har myntat), det är alltså veckorna innan semestern när orken försvinner mer och mer....



Kram Ann

2009-06-23 @ 10:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0