Puh!

Snacka om tur! Jag klarade mig precis den här månaden! Enligt vadslagningen som jag och min syster har ingått, ska vi gå ner minst 2,5 kg/månad. Jag gick ner 2,6 kg = inga böter den här månaden!


Det jag har gjort under maj månad är att dra ner på maten. Jag tar inte om, trots att jag inte är proppmätt. Jag har slutat dricka Cola och jag har inte smör på frukostmackan. Sedan har jag försökt promenera lite sporadiskt (trots att jag har en ond fot).


Under juni månad kommer jag att utöka mina åtgärder för en långsiktig viktnedgång. Jag kommer bl.a. att försöka gå minst 5 ggr/vecka (har semester om en vecka, så det borde vara realistiskt) och jag kommer att minska ner på sötsaker (äter inte så mycket, men det jag äter ska upphöra).


Jag har införskaffat mig en stegräknare och den ska jag använda mig av dagligen och mina steg bör ligga på minst 11 000 steg/dag! På jobbet kommer jag upp i mellan 7 000- 9 000 steg, så det gäller att promenera under semestern!


För informationens skull vill jag bara informera er om att min lillasyster har antagit vaden om rökningen!
Jättebra, syrran!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad flitiga och duktiga ni är! Själv drr jag nog igång på Måndag med LCHF! Intressant att se hur det kommer att funka!



Kram Linda

2009-06-06 @ 09:47:08
Postat av: Ann

Bra jobbat Kicki!!! (och Mia)



Kram Ann

2009-06-12 @ 09:55:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0