Böcker

                                                                 
                                                        


Det är ju ingen nyhet att jag älskar att läsa böcker. Skulle det vara så att det ÄR en nyhet för dig, då känner du inte mig särskilt väl.


Jag har läst så länge jag kan minnas. Böcker har alltid funnits i mitt liv. Däremot kan det gå perioder då jag inte läser så mycket, speciellt när det är hektiskt på jobbet. MEN jag måste läsa varje kväll innan jag ska sova. För att det inte ska bli allt för sent innan jag släcker, har jag för det mesta läst kvällstidningen. Skälet är att jag har så svårt att sluta läsa! Jag förstår mig inte på mig själv! Hur svårt är det att slå ihop en bok? Eller...


Kruxet är att jag lever mig in i böckerna och vill veta vad som händer... bara en sida till...och en till...


När jag växte upp gick jag bokstavligen runt med en bok framför näsan. Jag läste när jag satt på toa, i bastun, framför TV:n (jag är ju en tjej och kan göra två saker samtidigt *s*) o.s.v. Jag kommer ihåg hur min pappa satte gränsen vid middagsbordet! Någon måtta fick det allt vara!


Varje sommar slukar jag runt 30-40 böcker och ibland blir det så att jag läser en bok, som jag redan har läst. Inte för att jag vill, utan för att jag har glömt att jag redan har läst den. Hur kan det bli så? Ja, nu är det ju så att jag har läst otroligt många böcker och det är svårt att komma ihåg alla titlar och författare! Alla böcker jag läser är inte heller bra, men jag läser alltid klart! Det har aldrig hänt att jag har slutat att läsa en bok, bara för att den inte faller mig i smaken.


Det är svårt att rekommendera böcker till någon annan. Vi har alla olika förväntningar på vad en bok ska tillföra oss. Själv läser jag så otroligt många olika genrer. Det beror helt enkelt på vad jag "känner" för att läsa!


Min nästa inlägg kommer att handla om de tankar jag fick av att läsa just en specifik bok. Återkommer om detta!


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tror du är den värsta bokmal jag känner. Har aldrig sett på maken! Visst, många läser böcker men du plöjer böcker!! Har du läst tusentals böcker? Men det är ju för övrigt en bra sak att läsa mycket böcker. Det kanske är en bidragande orsak till att du är så klok...;)eller så är du född klok, vad vet jag!



Puss på dig!

2009-07-12 @ 18:57:05
Postat av: Anonym

Ja du min kära fru, det är inte konstigt att du är trött på morgnarna när du inte kan stänga igen boken i tid.

2009-07-14 @ 10:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0