Mensvärk!

Jaha, då var det dags igen. Tänk att jag har stått ut med detta i över 30 år nu!!  Med paus vid två graviditeter förstås, fast då hade jag ju tusen andra krämpor istället! (aldrig får man vara glad).  För att fortplantningen på jorden ska fortgå, så är det ett nödvändigt ont med mens för halva jordens befolkning. Det begriper jag! Men för guds skull, varför denna smärta? Jag kan inte begripa varför det ska göra så ont när det är dags för mens? Min nästa alltid underbara man, vill skoja till det och menar på att "du har inte varit riktigt förkyld du..."  (direkt snott från en reklamsnutt, inga egna vitsigheter där inte...) kan det vara ett sätt att trösta, tror ni? åh nej...mer att han vill påstå att jag är vek...hm, skulle vilja byta med honom, bara en enda gång...då skulle han få känna minsann!

Under den här perioden av månaden är det bara att glömma en eventuell viktnedgång. Inte bara att man har en oerhörd smärta att utstå, det tillkommer också ett begär som är större än det mesta. Den är omöjlig att ignorera och blir den inte tillfredställd, växer det ut horn i pannan på mig. Ja, jag lovar! Får jag inte choklad (Marabou mjölkchoklad, förstås!), så är jag inte trevlig att vara i närheten av! Vad är det som händer i kroppen? Varför kan inte förståndet ha mest att säga till om? Varför?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0