Hatar tjuvar!

Min söndag blev inte riktigt som jag hade planerat (blev inte ledsen för det). Efter frukosten vid halv elva tiden, läste jag mina mail och upptäcker att min dotter har mailat mig halv fem inatt!!! Hjärtat gjorde en trippelvolt! Blev lite orolig! Hon har råkat ut för en hel del i London. Bestulen två gånger (pengar/travelcard/mastercard osv...) och nu ytterligare en gång! Den här gången blev hon av med sin mobil! Inte av en ficktjuv den här gången utan av personal på ett uteställe. Hon lämnade kvar mobilen i jackan, som hon in sin tur lämnade in i gaderoben. När hon skulle hem och hade hämtat ut sin jacka, upptäcker hon att mobilen inte är kvar i jackan! Hon pratar med personalen, vilket resulterar i att hon blir utslängd! Jag blir så arg! Om jag bara hade varit i närheten, då....

Jag har haft mailkontakt med min dotter och tröstat henne så gott det går. Hon har haft det riktigt tufft, både med familjen hon bodde i förut och med ficktjuvar. Det ställer ju till en hel del att bli av med pengar och bankkort! Förra gången det hände var hon inne i centrala London och hade blivit av med allt. Hon hade inga pengar att ta sig hem med! Då känner man sig ganska maktlös och kan inte hjälpa henne överhuvudtaget! Skicka en brevduva kanske? Nu löste allt sig, när hon fick tag på en kompis som lånade ut pengar. Dagen efter for jag till stan och skulle sätta över pengar på dotterns engelska konto. Det var en historia för sig! Snacka om att få fylla i en hel lunta med papper för att få göra en överföring till utlandet! Sen tog det upp till fem dagar innan pengarna var på kontot! Tur att hon hade lösa pengar hemma, så att hon klarade sig ett par dagar!

Så idag fick jag bege mig in till stan och köpa ny mobil till mig. Det blev en Ericsson T700. Min gamla skickar jag till London imorgon. Hon får klara sig med den tills hon kommer till Sverige igen. Så istället för att städa badrummet, blev det en ny telefon! Förunderlig är Herrens väg...

Idag har jag även hunnit med en promenad ute i snöfallet. Det såg nog mer ut som Bambi på hal is, än en raskt promenerande "tant". Vi bor ute på landet och dit hittar plogbilen inte så fort. Det resulterade i att jag fick plöja mig fram i snöslasket och när jag efter ca: 50 minuter var tillbaka hemma, var jag blöt ända upp till knäna! Bilisterna jag mötte måste ha fått sig ett gott skratt. Men jag har iallafall motionerat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0