Blogga? Jag? Hur ska det gå?

Jaha, då har jag fixat en bloggadress. Ska jag verkligen börja blogga? För vem? För mig? Eller för er (alla ni som inte läser min blogg)? För vem är egentligen intresserad av mig? Är jag det ens( eller är det möjligen äns ) själv? Det är inte alltid lätt att skriva rätt. Jag som ändå är svensklärare eller är jag svenskalärare? Egentligen är jag väl både och...Nåja... fokus nu Fröken Mullig! Tankarna drar så lätt iväg...

Vad ska min blogg handla om då? Kan jag skriva om min elever på högstadiet? Nja, egentligen inte. Det finns ju något som kallas sekretess, men om jag inte nämner någon vid namn? Vilken skola det rör sig om kommer jag inte heller att nämns. Funkar det då? Jag tror det iallafall. Jag kör på...

Sen kommer ni  ni som mot förmodan läser detta, inte att komma undan min strävan efter att förlora överflödet av fett, som härjar i min kropp. Jodå, 25 kilo ska bort på något konstigt vänster. Hur det ska gå till har jag för tillfället inget svar på. Mat är ju så gott. För att inte tala om choklad, marabou.......mums.

Min familj kommer inte heller att slippa undan. De kommer nog att förgylla tillvaron för er. De är härliga, underbara, jobbiga och ibland enerverande...

Jag märker redan efter dessa få rader att en automatisk korrigerare av ord inte skulle var helt fel. Varför finns inte det på bloggen? När tankarna bara flödar hänger inte fingrarna riktig med, eller så är de för snabba. Gud, vad jag får ändra i min text hela tiden! Fixa någon, snälla!!!!

Jag måste även sätta mig in i hur man kan ändra, redigera och designar sin sida. Har inget hum alls just nu. Många bloggar jag har gått in på är så väldigt snygga och fräscha. Undrar om min kommer att bli det någon gång? Vad tror ni? Ni som hänger med nu och framåt, ni kommer att få se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0