Jiippiiiii.............

Sitter här lördag kväll och känner att jag måste skriva, måste helt enkelt!!!

 

Som ni vet tränar jag minst 3-4 gånger i veckan (ibland mer), med spinning core, coreboll och innebandy. Trots all träning har det inte hänt någonting med min vikt! Ja, jag vet att min sköldkörtel spökar lite, men vad då?? Några gram i alla fall, snälla!!!

 

Under ett samtal med en väninna, påpekade hon att jag borde börja äta mellis! Egentligen vet jag ju det! Att ämnesomsättning/fettförbränning håller igång om man ser till att ha ett regelbundet intag. Men att ha kunskap och att praktisera sin kunskap är två helt skilda saker! Ibland behöver någon poängtera det självklara!

 

Vad hade jag att förlora? Ingenting! Jaha, så var det till att med sig mellis till jobbet. Keso och frukt är nu mitt sällskap på jobbet! Vad tror ni hände de två första veckorna? Jo, minsann ett kilo försvann i ett huj! Åh, vad jag blev lycklig!
                      


Nästa grej, som inspirerade mig, var min svåger som hade börjat köra GI-metoden (där man utelämnar kolhydrater i sin kost). Han gick ner sju kilo på två veckor! Jag diskuterade med min man och min dotter, bestämde mig därefter att ta bort potatis, pasta, ris och bröd ur min kost. Med andra ord inte riktigt GI (vill fortfarande äta frukt!), men nästan…Dottern hängde också på, men inte min man (han kan inte undvara godiset, speciellt Bassett's vingummi!)

                                                      


    
Nu händer det saker minsann! Under de två veckorna, som jag har undvikit en del kolhydrater, har jag tappat ytterligare tre kilo! Nu är jag fullt medveten om att det fortsättningsvis inte kommer att minska lika mycket och inte lika fort, men jag fortsätter i alla fall. Sedan kommer jag under jul & nyår att unna mig god mat, innehållande kolhydrater. Man måste kunna tillåta sig att ”fuska”, för att det i långa loppet ska bli bra resultat.  

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0