Tattoomässa

Ja, kan ni tänka er! JAG har varit på en tatueringsmässa! Hade någon sagt det till mig innan gårdagen; att jag skulle besöka en sådan mässa, hade jag bara skrattat...


Nåja, på Münchenbryggeriet i Stockholm hamnade jag i alla fall igår. Fullt med folk av det mest olika slag. Häftigt att bara gå runt och kika på folk. Det var tatuerare från hela världen där, t.ex. från England, USA, Tyskland, Portugal, Japan…


Alla var de inbjudan av Stockholm Inkbash, just för att de är bland de bästa tatuerarna i världen. Cirka 100 av världens bästa tatuerar från ungefär 20 länder i action! Jag blev imponerad! Snacka om att var duktiga på det de gör!  


Besökare hade möjlighet att boka tider hos någon av dem och det vill jag lova; tatuerarna hade fullt upp! Naturligtvis slutade vårt besök med att dottern blev en tatuering rikare! Hon hade varit smart nog att ta med sig sitt eget designade motiv. Clever Girl! 



Hon blev tatuerad av en kille från Brighton. Han var otroligt duktig och även trevlig att prata med. Dottern passade på och använde sig av sina kunskaper i engelska. Blir inte mycket använt av språket i Sverige. Munnen gick i ett på tösen! Nu är det nog några av er som tänker: ärvt efter mor sin. Jag har ingen aaaaning om vad ni menar med det! ;)    
 


Om det är några av er som blir oroligt, när ni läser detta, och tror att jag ska ”klottra” ner min kropp, så kan ni slappna av! Never in my life! 


I och för sig ska man aldrig säga aldrig, men inte troligt… 


Jag måste erkänna att det är lite häftigt att träffa på kändisar. Ja, ja jag är lite ytligt, so what…



Så självfallet måste jag berätta att vi träffade på Dan Gold från London Ink. Givetvis togs det även kort. Varsågod här har ni bildbevis:

 

                                                                                                       

 

Han var otroligt trevlig och tog sig tid med att bli fotograferat. Det var ytterligare en kille från London Ink där. Tyvärr inga från Miami Ink eller LA Ink (åtminstone inte vad vi såg).

 

Kontentan av kvällen är att: även fast jag själv inte gillar tatueringar, så kan jag erkänna att det kan vara otroligt snyggt och att tatuerare är mycket duktiga konstnärer!

 

 


Kommentarer
Postat av: Pauline

GRATTIS till MC kortet =)=)=)=)

2009-09-02 @ 16:43:06
URL: http://paulinesvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0