Respons

Jag kikade in på min bloggsida, som hastigast nu ikväll, innan jag tänkte sällskapa med John Blund. Jag har en hel del jag vill skriva om, men är lite för trött för det just nu, så det får vänta till imorgon. Men som sagt, jag ville bara titta in på bloggen och vad får jag se? Jo, att jag har fått respons på det jag har skrivit. Vad glad jag blir! Tänk vad lite det behövs för att man ska må bra!

Vi behöver nog alla tänka på att det är de små gesterna i vardagen som förgyller tillvaron. Att man får bekräftelse för att man duger som man är. Inte bara när man gör något enastående (fixa matteprovet, vinner fotbollsmatchen eller lyckas fixa till ett bra avtal med en kund på jobbet). Det viktiga är vägen dit. Hur ska vi annars nå målen, om vi inte får positiv feedback under resans gång?

Detta försöker jag verkligen att tänka på i min vardag (skolan). Det är viktigt för eleverna att de känner att de har en möjlighet att nå de mål som är satta för just henne/honom. Att få positiv respons under resans gång genererar till bra resultat.

För inte gäller detta bara mig? Att positiv respons ger positiv effekt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0