Imponerad

Vi människor kan bli imponderade av de mest skilda företeelser. En del människor imponeras av karriärer, pengar eller social status. En del andra av överlevnadshistorier, lyckade bantingsresultat eller av övervinnande av fobier. Vilken kategori tillhör du? Jag, för min del, har en stor beundrar för de människor som lyckad med det de företar sig. Det kan handla om allt från studier, till att göra små förändringar i sin tillvaro för att få ett drägligare liv.

Jag är t.ex. full av beundrar över en väninna som har lyckats med att få bukt med sin övervikt. Hon har klara mål och är 100% fokuserad. Hon vet vad som krävs för att få ett resultat och jobbar utifrån de kriterierna. Hon motiverar mig till att försöka komma igång med mina egna problem. Vi får se hur det går...

Jag har en annan väninna, som aldrig har gillat att studera. Hon pluggar nu in ämnen på Komvux, för att försöka komma in på högskolan. Hon har en vision om att bli barnmorska och hon har börjat sin väg mot målet.

Ytteligare en väninna till mig har nu en chefsposition på ett stor företag här i stan. Hon och jag studerade ihop för många år sedan och hon hade det verkligen tufft under studieåren. Hon fick ingenting gratis. Hon hade inte lätt för att plugga, fick kämpa inför varje prov. När det var dags för muntliga redovisningar höll hon på att krevera! Jag fick hjälpa och stötta henne inför dessa presentationer. Nu idag håller hon föredrag på engelska för kunder. Hon håller i möten för sina anställda och hon gör ett väldigt bra jobb!

Min son är jag också imponerad av. Finns många egenskaper/färdigheter jag gillar hos honom. En av den fick jag se nu när vi var i Sälen. Kolla in bilden på grabben!



Min målmedvetna dotter är ytterligare en person jag har stor beundran för. Hon har sedan 13-års ålder haft fokus på sin utbildning. Hon flyttade som 15-åring 40 mil från hemstaden för att studera på Konst & Designgymnasium. Efter studenten for hon till England/London för att fortsätta studera. Hon är otroligt duktig på att måla/rita/fota osv. Blir spännande att se vad som sker härnäst.


Dessa människor är några av de alla som jag blir imponerad av. Vad blir du imponerad av?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Jag kan faktiskt inte låta bli att imponeras av min kusin Linn som nu har skrivit sin D-uppsats i juridik, och fått ett muntligt högsta betyg. Vi ska veta att människan har studerat juridik på tyska. Som om inte juridik är klurigt nog på svenska! Det finns egentligen massor man imponeras av i vardagliga livet också men det skulle ta en dag att skriva! Nu har jag för övrigt sökt till högis! Sjuksköterska och sen sökte jag beteendevetenskapliga också!

Puss o kram Linda

2009-04-12 @ 10:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0